
NK E: Zidan Kazi en Malem Ngangbam allebei kampioen
Er deden maar liefst zes jeugdspelers van DD mee aan het NK E. Marshal, Mithran en Lakshay eindigden in de middenmoot. Een prima prestatie, al waren ze er zelf licht ontevreden over.
Lakshay |
Marshal |
Mithran |
Hieronder een mooi moment uit een van de partijen van Mithran waar hij speelt met zwart:
Zidan was samen met Hans uit Amsterdam en Aadvik uit Utrecht favoriet om te winnen. Na 7 van de 9 rondes stonden deze drie jongens allemaal op 6 uit 7, met onderlinge remises. Hieronder Zidan in ronde 5 met wit:
Na 2 partijen stond het nog steeds gelijk. Vanaf dat moment was het sudden death. Een kritiek moment staat hieronder.
Zo wist Zidan de barrage te winnen en werd hij Nederlands kampioen.
Zidan |
Bij de meisjes was Malem de grote favoriet om het toernooi te winnen, maar dan moet je het nog wel laten zien! In ronde 2 verloor ze, en dat maakte het nog behoorlijk spannend. Uiteindelijk bleek dat haar enige misstap en won ze al haar andere partijen, goed voor een score van 8 uit 9. Iets minder goed dan haar score van vorig jaar (9 uit 9), maar ik denk niet dat ze daar erg mee zat. Ook Malem zal in november het EK in Griekenland spelen.
Malem |
Voor Sriyasree was het haar eerste keer op het NK E. Voor haar ging het wat minder goed dan verwacht, maar het was een goede leerervaring.
Sriyasree |
![]() |
Een lijst met alle winnaars van vroeger. Daar staan behoorlijk wat grote namen op. Heel opvallend is Malem die drievoudig kampioen op rij is geworden. Een prestatie dat de komende 100 jaar waarschijnlijk niet geevenaard zal worden...
Zidan en Malem |